Super brzuch - mięśnie brzucha pod kontrolą

blog_2

jak wyrzeźbić brzuchOsoby, które marzą o naprawdę płaskim brzuchu mogą dziś odetchnąć z ulgą. Realizacja tego celu wcale nie musi być trudna zwłaszcza, jeśli zdecydujemy się na uczestnictwo w zajęciach, które są poświęcone właśnie realizacji tego celu. Super Brzuch to propozycja, którą dziś oferuje nam już niemal każdy klub fitness, warto więc zapoznać się z ich szczegółami. W pierwszej kolejności powinniśmy uświadomić sobie, że zajęcia składają się nie z jednego, ale z aż trzech bloków ćwiczeń. Pierwsze 10-12 minut poświęca się na rozciąganie, a kolejne 20-25 minut to czas na ćwiczenia wzmacniają oraz kształtujące tak mięśnie brzucha, jak i grzbietu. Ostatni blok trwa od 15 do 20 minut i składa się z ćwiczeń rozciągających, dzięki którym mięśnie stają się bardziej gibkie i elastyczne. Rozgrzewka nie jest przy tym wcale mniej istotna niż pozostałe ćwiczenia. Jej zadaniem jest przygotowanie mięśni do obciążeń, którym będą poddawane, nie bez znaczenia jest zaś i to, że mięśnie i ścięgna są dzięki niej znacznie lepiej przygotowane do wysiłku, jaki je czeka.

To właśnie dzięki rozgrzewce wykonanie kolejnych ćwiczeń nie sprawia poważnych trudności, wykonuje się je płynniej i z większą lekkością. Nie bez znaczenia wydaje się i to, że właściwie przeprowadzona rozgrzewka chroni nas przed niebezpiecznymi kontuzjami. Równie ważny jest trening aerobowy, na który warto zwrócić uwagę już choćby dlatego, że charakteryzują go właściwości odchudzające. To właśnie ćwiczenia aerobowe sprawiają, że jesteśmy w stanie kształtować nasze ciało, możemy więc nie tylko spalać dzięki nim tłuszcz, ale i odsłaniać mięśnie. Serie ćwiczeń aerobowych powinny być krótkie, ale intensywne, wskazane jest przy tym, aby następowały w niewielkich odstępach. Wiele osób jest zaskoczonych tym, że ćwiczenia z programu Super Brzuch są wykonywane bez dodatkowego obciążenia, gdy jednak zastanowimy się nad tym zagadnieniem, z pewnością dojdziemy do wniosku, że powodów do zaskoczenia nie ma wcale wiele.

jak mieć płaski brzuchNie powinniśmy zapominać o tym, że mięśnie same w sobie nie pracują w izolacji, a nasze ciała są, same w sobie, znakomitym ciężarem. Co więcej, ćwiczenia takie nakładają na nas dodatkowe zobowiązanie, musimy bowiem dbać o to, aby możliwe było utrzymanie balansu ciała. Nie jest to zadanie proste, przynosi jednak znakomite rezultaty. A co z samymi ćwiczeniami. Tu trzeba zwrócić uwagę na to, że mięśnie brzucha charakteryzują się podatnością tak na osłabienie, jak i na rozluźnienie, a ich podstawowe zadanie polega na utrzymaniu stabilnej sylwetki. To właśnie dlatego ćwiczenia dobierane są tak, aby można było mówić o równowadze pomiędzy siłą oraz elastycznością przeciwstawnych grup mięśni. Wskazane są zatem ruchy powolne i kontrolowane, które wykonywane są przez pewien czas i następują wbrew ciężarowi ciała. Ciekawym rozwiązaniem jest stretching definiowany jako rozluźnienie fizyczne i mentalne, podczas zajęć poświęca się mu więc nawet 20 minut.