Jak utrzymać dobrą formę?

blog_2

jak utrzymać dobrą formęChcecie zachować dobrą formę, kondycję i samopoczucie, ale brakuje wam pomysłów na to, jak osiągnąć taki cel? Kilka naszych rad powinno nieść oczekiwaną pomoc.

1. Nie każdy cukier krzepi

Choć dobrze wiemy, że nadmiar cukru może być szkodliwy nie tylko dla naszej wagi, ale również dla zdrowia, nie możemy nie zgodzić się z tym, że jego unikanie jest wyjątkowo trudne. Na każdej konferencji i spotkaniu branżowym cukierki, ciastka i inne słodkie przysmaki są serwowane nie tylko jako dodatek do posiłku, ale również jako przekąski. Sięgamy po nie z przyjemnością, nie możemy bowiem zaprzeczyć temu, że cukier dostarcza nam niezbędnej energii. Niestety, już kilkadziesiąt minut później energia ta znika gdzieś bezpowrotnie. Od słodyczy trudno unikać, zawsze jednak warto próbować zastępować je owocami, które także dostarczają energii, a jednocześnie posiadają właściwości prozdrowotne. Warto też zrezygnować ze słodzonych napojów, które z powodzeniem może zastąpić woda mineralna lub herbata. Nasze kubki smakowe nie będą rozczarowane, a my będziemy zdrowsi.

2. Słodkich snów

Tempo życia rośnie, a my coraz częściej dochodzimy do wniosku, że pogodzenie obowiązków osobistych i zawodowych będzie możliwe jedynie wówczas, gdy zarwiemy noc. Niestety, zysk jest tylko pozorny. Dorosły człowiek powinien spać od 6 do 8 godzin w ciągu doby, a łamanie tej zasady szybko daje się we znaki nie tylko nam, ale i osobom, które znajdują się w naszym otoczeniu. Skoncentrowanie się na codziennych obowiązkach staje się coraz większym wyzwaniem, a my sami jesteśmy coraz bardziej rozdrażnieni. Nie rezygnujmy więc ze snu bez względu na to, jak ważne zadania na nas czekają.

3. Nie leń się, ćwicz!

Nikt nie musi uprawiać sportów wyczynowych, aby utrzymać dobrą kondycję, przystępną wagę i sprawność umysłu. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie półgodzinny spacer albo pojawienie się przynajmniej dwa razy w tygodniu na basenie.

jak trzymać formę4. Unikaj kawy

To prawda, dzięki kawie na sen potrzebujemy mniej czasu niż wówczas, gdy jej nie pijemy. Czy jednak jest to czas wykorzystywany efektywnie? Okazuje się, że można mieć co do tego poważne wątpliwości. Nadmiar kawy to jednak nie tylko zaburzenia snu, ale również rozdrażnienie i mniejsza samodyscyplina, nie warto jej więc nadużywać.

5. Zwolnij trochę

Żyjemy w coraz szybszym tempie i często ze zdumieniem odkrywamy, że wiemy coraz mniej na temat świata, który nas otacza. Warto wiec zastanowić się nad tym, czy dokładnie o to nam chodzi. Jeśli zwolnimy, świat wcale się nie zawali, a my odczujemy ogromną satysfakcję.