Czy na fitnessie można skutecznie się odchudzić?

blog_2

odchudzanieWielu ludzi często narzeka na brak jakichkolwiek widocznych efektów w odchudzaniu – nie przychodzą one nawet po bardzo długim czasie intensywnych ćwiczeń. Powodów takich niepowodzeń może być całe mnóstwo. Warto zapoznać się przede wszystkim z najpowszechniejszymi mitami na temat ćwiczeń, bowiem dzięki temu będziemy w stanie wyeliminować swoje własne błędy przy tym popełniane. Sporo osób uważa, że najlepsze efekty przynosi nam krótki i intensywny wysiłek. Jest to jednak zupełnie błędne podejście – w taki sposób możemy jedynie poważnie sobie zaszkodzić. Każdy specjalista zgodzi się co do tego, że do osiągnięcia widocznych rezultatów najważniejszy jest wysiłek mniej intensywny, który za to trwa dłużej. Musimy przy tym pilnować odpowiedniego tętna, bowiem pozwoli nam to na najbardziej efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Oczywiście, optymalny poziom jest kwestią czysto indywidualną, bowiem zależy to od wielu czynników – między innymi wieku czy kondycji fizycznej danej osoby. Bardzo ważne jest zatem ustalenie swojego poziomu HR.

Możemy skorzystać przy tym z jednego prostego wzoru: 220 – nasz wiek = maksymalny poziom HR. Aby ćwiczenia były w jak najefektywniejsze, powinniśmy utrzymywać nasze tętno na poziomie około 70% HR. Innym ważnym tematem jest ćwiczenie na stepperze. Na samym początku musimy zwrócić uwagę na to, że step i stepper to dwie zupełnie inne maszyny, przez co łatwo można je ze sobą pomylić. Stepper jest urządzeniem służącym do dość forsownych ćwiczeń. Sprawia to, że z łatwością można na nim "przedobrzyć" i doprowadzić do poważnych kontuzji, szczególnie jeśli ktoś nie ma większego doświadczenia z takimi rzeczami. Kolejną bardzo istotną kwestią jest tutaj regularność ćwiczeń. Zdaniem wielu ludzi wystarczą nam 2-3 treningi w tygodniu aby móc cieszyć się faktycznie dobrymi efektami – jest to zarówno prawda, jak i fałsz. Wszystkie badania dobitnie pokazują, że podstawową rzeczą w ćwiczeniu jest po prostu regularność. O wiele lepiej sprawdzą się zatem dwa systematyczne treningi w tygodniu niż sporadyczne zrywy aktywności, w czasie których bardzo forsujemy nasz organizm.